ringobus

Alla inlägg under mars 2008

Av Olga - 31 mars 2008 16:01

...av att det är varmt ute! Snön är i stort sett borta och man kan återigen gå i skogen i jympadojjor. Härligt!

Olga har börjat känna sig lite mer hemma här nu. Max är fortfarande lite läbbig när han leker men sätter han sig på huk är hon snabbt framme och pussar honom i hela ansiktet. Sisqua (katten) är kul att jaga men fyyy så otäck när hon säger ifrån. Ringo har haft en lektion med Olga i hur man leker med Sisqua. Först ska man nosa henne i rumpan och när hon vänder sig om för att slå en med tassen då står man själv och vevar med tassen. Att man får lite slag i ansiktet av henne ska man tydligen inte bry sig om... Sisqua uppskattar faktisk VISSA av Ringos lekar men långt ifrån alla :)


Idag har vi varit i skogen en hel del. Jag håller på och utnyttjar Olgas osäkerhet i skogarna här och gömmer mig i tid och otid. Hon blir ganska orolig och börjar leta snabbt. Skillnad är det på den andra ligisten som tycker att han klarar sig faktiskt rätt bra på egen hand...


När vi kom tillbaka idag tänkte jag fota dem lite på tomten. När jag kom ut med kameran stack båda två över och hälsade på våran granne. Han har själv haft en boxer för många år sen så han bryr sig inte så mycket om två glada springrar (tack och lov!). Ringo passade på att sno lite ved från honom. Man kanske borde lära honom det och skicka ut honom på nätterna för att nalla lite ved :) Skulle man ju slippa hugga själv! :)

Nu sover båda hundarna gott och jag funderar på att gå och slappa med dem.

Avslutar med en bild på Olga.

Vi hörs!

Av Olga - 29 mars 2008 12:06

Nu är hon äntligen här lilla Olga! Det gick otroligt bra att hämta henne. Att Ringo och hon kände igen varandra är jag helt övertygad om för hälsningsfrasen var bara "hej, det är ju du, okej". När vi lämnade Stockholm tyckte Olga att det var lite jobbigt att åka ifrån Johannas pappa så då pep hon lite men två minuter senare låg både hon och Ringo och sov gott i skuffen.

Väl hemma blev det ett rejs på tomten. Man måste ju undersöka de nya omgivningarna :) Här inne är hon ganska osäker än. Hon har hittat sin plats vid ytterdörren och den verkar hon inte vilja lämna på ett tag, men hon får komma fram i sin egen takt. Det är en ganska stor kontrast mot Ringo som redan samma dag vi hämtade honom tultade runt och tog för sig. Jag hoppas att Olga snart finner sig till rätta här också men som sagt hon får ta det i sitt tempo.

Jag får återkomma med mer info en annan dag.

 

Olga på tomten

Tjohooo!!

Vill du va min kompis??

Springer-rally

Av Olga - 26 mars 2008 10:22

Olga har idag börjat sin färd mot Norrköping. Hon lämnade Duved i morse och vi ska hämta henne i Stockholm på lördag f.m Börjar bli lite pirrigt nu. Till och med Johan är lite pirrig, han som brukar vara lugnet själv. JAG LÄNGTAR TILL LÖRDAG NU! Ska bli så kul att få hem en nu stjärna :) Ett tag tänkte jag att hon skulle få värmeslag när hon kom ner från en massa snö till vårvärme, men det behöver jag ju knappast tänka på nu... Igår snöade det precis hela dan! Ringo är superlycklig över snön och far fram som en galning.


Jag är feberfri nu också. Jätteskönt! Nu ska bara hostan och snuvan försvinna och orken komma tillbaka. Imorgon har jag tänkt att jag ska vara med på föreställningen. Ska bli kul, hoppas bara jag kommer ihåg sång och steg.


Ringo och jag tränade lite i kökek igår. Vi tränade apport och det gick riktigt bra. Sen började vi träna på ställandet också. Gick också ganska bra för att vara första gången. Det är så roligt att träna honom nu för han tycker det är kul. Svansen går hela tiden. Förut var han mer tveksam till det hela. På lördag får jag ju en till buse att träna men först ska hon få lite lugn och ro och lära känna oss här hemma.


Nu är det dags att plugga

Ha´de!

Av Olga - 23 mars 2008 14:08

Det bidde ingen premiär för mig idag. Febern vägrar ge med sig och jag ligger fortfarande på dryga 38 grader. Nu hoppas jag på att jag är frisk i morgon så jag kan vara med på resterande fem föreställningar, men det är ju nåt visst med premiärer... Dessutom har min familj biljetter till idag så de får gå och titta fastän jag inte är med och förhoppningsvis tycker de att det är en bra föreställning.


Ringo har blivit hämtad av Sofia och Magnus så just nu är han på promenad med dem. Tur att man har vänner! Johan är nämligen borta idag och jag kan lova att jag inte skulle ta några långpromenader idag. Finns inte energi för det.


Inget vidare kul inlägg idag men jag lovar att återkomma med roligare saker när snoret slutat invadera min hjärna...


Mors!

Av Olga - 21 mars 2008 18:30

Fy bubblan! I morse vaknade jag upp med feber, hosta och genomförkyld. Känns inte som det bästa man kan göra när det är påsk. Har lite ångest för jag MÅSTE va hyfsat frisk till på söndag då det är premiär för Jesus Christ Superstar. Håller på att försöka kurera mig nu men det är så tråkigt!


Igår var jag och Ringo och tränade lydnad med Camilla och Zorba. Fick lite tips och råd inför framtida start. Det gick faktiskt jättebra igår. Han var på hugget och det syntes och märktes att han hade kul. Vi gick igenom det mesta och det mesta sitter också. Det vi måste börja med nu vart efter är ställandet och apporten så vi har alla moment när det är dags för start.



Känns jättekul med träningen nu när det går framåt!


Nu måste jag gå och däcka en stund i soffan för att orka se "Så ska det låta" sen.


GLAD PÅSK TILL ER ALLA!!

Av Olga - 19 mars 2008 14:13

...att jag lyckats slarva bort batteriladdaren till vår NYA kamera!! Har letat överallt men jag hittar den verkligen inte. Alla andra saker till kameran hittar jag men inte den. När ska man lära sig hålla ordning på saker och ting?

Om någon känner en synsk människa är den välkommen att kontakta mig...!


Ringo och jag var ute på en snö/träningspromenad. Var jättefint i "vår" skog. Ingen mer än rådjuren hade gått på vägen så snön låg helt orörd. Nu har visserligen jag och Ringo förstört det men det var i alla fall jättefint :)

Jag passade på att träna lite lydnadsmoment också. Fotgåendet börjar komma tillbaka, eller rättare sagt jag har lyckats bygga upp motivationen och förväntningen hos honom igen. Känns jättekul! Läggandet gick hyfsat. Han lägger sig snabbt nu men gärna snett. Ringo har själv hittat den perfekta träningsleksaken, röret han hade i munnen på gårdagens bilder. Tyvärr försvann det i snön på promenaden men jag tror vi har fler såna. Körde en inkallning också och även där verkar vi hittat tillbaka. Han kom i full fräs och satte sig perfekt vid sidan. Duktiga lilla Råttan!


Nu kanske jag ska koncentrera mig de sista minuterna på min föreläsning som handlar om uppsatsskrivning...


Mors o hej!

Av Olga - 18 mars 2008 10:55

Nu har snön kommit till byn! Snöade hela dan igår och ska tydligen komma mer snö i veckan. Ringo är superlycklig men jag ville faktiskt ha vår nu. Det är visserligen rätt fint med snö men det får gärna komma i januari-februari istället. Inte när blommorna börjat knoppa sig i rabatten.

Det händer inte mycket just nu, så ni får roa er med att titta på lite snöbus från i morse.

 

  Ringo letar efter sin leksak 

Kolla! Jag hittade den!!

Tändare nån??



Av Olga - 16 mars 2008 22:01

Nu är det även bestämt när Olga ska komma flytta till oss! Jag längtar! Det ska bli kul att få börja jobba med en ny filur och att lära känna henne framför allt. Sist jag såg Olga så var hon bara några månader gammal och tultade omkring i Johannas trädgård. Nu är hon ju värsta stora tjejen som dessutom fyller år imorgon. Vi får ha kalas när hon kommit och börjat känna sig hemma här. Blir ju massa nytt för henne så jag kan tänka mig att det kommer kännas lite konstigt för henne till en början. Jag satt och tänkte på det förut, min stora dröm har alltid varit att få en hund. Tjatade och tjatade men det bidde ingen hund hemma hos oss (förutom de jag släpade hem och hundvaktade). Nu sitter jag snart här med två hundar och det är en härlig känsla!

I veckan som kommer nu har vi premiär på Jesus Christ Superstar. Oj oj, hur ska det gå?  Först premiär och sen en hel veckas föreställningar. Kommer vara totalt slut i rösten sen (till mångas stora glädje säkert för då kanske jag pratar mindre..). Det är en maffig känsla att sjunga i en kör ihop med 230 andra körsångare! Sen är det ju påsk också och det ska väl firas för både hundar och barn. Vovvarna måste ju också få sig ett påskägg. Vet att Johanna har som tradition att låta hundarna leta påskägg i trädgården och jag funderar på att hoppa på den traditionen nu när Ringo också har en trädgård.

Avslutar med en bild på Ringo och husse som myser.

Ha det gott!



Ovido - Quiz & Flashcards