ringobus

Alla inlägg under september 2009

Av Olga - 30 september 2009 20:35

Skit också, hade skrivit ett långt inlägg och så sa det bara poff så var det plötsligt borta, blir så förbannad när det händer! Nu är det bara att börja om igen då...


Jag har insett att det är fasen inte lätt att hitta tapeter man vill ha till ett rimligt pris. Vi ska göra om i vårat vardagsrum och ska då tapetsera en fondvägg. Mamma och pappa hade ett presentkort i en färg/tapetaffär som vi skulle få så förra veckan var jag och Johan och kollade på lite tapeter och hittade en som vi fastnade för, den kostade dock 1100:-/rulle och vi behövde tre rullar *host*, det blev inte den tapeten kan jag ju säga. Idag åkte jag tillbaka med mamma och pappa för att försöka hitta någon annan tapet. Vi hittade en annan sketasnygg men den kostade 765:-/rulle och vi behövde fortfarande tre rullar + att det krävdes extrem mönsterpassning på den. Presentkortet vi skulle få va på ca 800:- och jag hade ingen lust att lägga till ca 1400:-, snåljåpen kröp liksom fram... Vi fortsatte leta och tillslut bestämde jag mig för en atpet som jag tror/hoppas blir bra. Nu fick jag tre rullar tapet och klister för pengarna på presentkortet och känner mig mycket nöjd Guld i mun Kan inte riktigt förklara hur tapeten ser ut men den kommer väl på bild vart efter.


Däremot är jag inte lika nöjd över att vår kamera gått sönder. Det funkar inte att zooma med den. Jag ville visserligen ha en ny kamera men har inte råd med en sån jag vill ha just nu. Därför har jag laddat batterierna till gamla lilla kameran så får jag dras med den ett tag. Tjurigt men bättre än ingen kamera alls.


I helgen flydde jag och Olga till Johanna, Johan skulle ha kräftskiva här hemma med sina datanördskomisar så vi flydde fältet. För en gång skull hann jag och Johanna med lite av sakerna vi faktiskt planerat in, vi brukar vara duktiga tidsoptimister annars Skrattande På lördagen åkte vi först till Hööks och shoppade loss, jag köpte en stor och fin hundbädd som Olga dissat men Razzel sover i den så fort han är inne och eftersom Prozit har Razzel som idol så sover han också i den så det är väl bra att den används...

På kvällen satte vi ihop Johannas agilitybana men innan vi hann köra nåt så hade det blivit för mörkt, men jag va glad ändå...

  

Snyggve Eriksson


På söndagen körde vi lie agility och lydnad. Olga fick testa alla hindrena och det gick riktigt bra, jag vet inte om saker har sjunkit in i hennes huvud under sommaruppehållet eller om hon kände sig trygg i att få köra på den banan hon började sin "agilitykarriär" på för jag tyckte inte att hon tvekade på nåt direkt.

  

Olga kör slalom, sakta men säkert.

  

Alla stilar är bra utom de dåliga Skrattande

  

Fritt-följ-start


Vi hann även med lite hästeri innan jag var tvungen att åka hem. Jag fick äran att köra lilla Samanta en härlig liten fröken som passade på att testa mig lite. Insåg att det var exakt 10 år sen som jag hade min shettis Tess som jag körde in, hon var 87cm hög och bodde egentligen på Kolmårdens Djurpark. Saknade faktiskt den tiden lite där jag satt i vagnen med Samanta framför, men man kan ju inte ha allt.

  

Tuffe tuffe tuffe tuffe tåget går... Det blåste halv storm även denna dag så det var bara att ha mössan på igen.


Nu fick jag brått, Grey´s börjar ju om bara några minuter.

Vi hörs!!


Av Olga - 23 september 2009 17:25

Känns som månaderna bara går men jag får ingenting gjort, varför?

Jag har jobbat en hel del pga sjukdom men även mina lediga dagar har bara försvunnit nånstans. Nu är jag i alla fall ledig några dagar i rad så nu ska jag väl kanske få lite gjort. Borde bl a ta och träna lite lydnad med lilla Olga. Om jag av en händelse råkar röra vid vår träningsryggsäck så blir hon helt lyrisk och tror att vi ska träna men icke. Vi har bara tränat lite smått i skogen.


Förra veckan hade vi brandövning på jobbet 06.00 började det *gäsp*, jag var dessutom ledig egentligen så det kändes extra tungt att åka dit men det var nog bra att åka så man vet vad man ska göra om det börjar brinna. Jag och min kollega Josse tog det på fullaste allvar...


  

Jag är redo, inser att min tröja ser brandorange ut men den är faktiskt röd :)

  

Jättepigga Josse


Efter det var det ganska skönt att åka hem och äta frukost med nybakat bröd som jag köpt på vägen hem och sen krypa ner i sängen igen med en bra bok.


Vi har haft besök av Sofia och Felix också i veckan eller de skjutsade hem oss efter att jag och Olga hade barnvaktat Felix. Sofia var snäll och tog alla hundar på en promenix så jag kunde styra lite hemma. När de kom tillbaka passade Felix på att leka med Max bil som vi har på tomten.


  

Som ni kanske ser så hade han käkat lite blåbär i skogen Skrattande


Idag gick Olga och jag på trattisjakt. Blev ingen större succé för det verkar inte ha kommit så mycket trattisar än eller så var de nästan helt uttorkade de som fanns. Lite regn behövs nog nu så det blir lite fart på de små svamparna.


Här kommer lite bilder från promenaden.


 

Olga håller på att lära sig kommandot "stenen" och undrar nog var godisen är.


   

Suddiga Olga tränar "hopp" i skogen


   

Hm, bada eller icke bada... Vår lilla träsksjö Kattpussen....


   

Ska´ru mä matte??


   

Näehe, då badar jag väl själv då!


     

Härligt i skogen!!


Igår fick Olga vara med på jobbet också för det gick inte riktigt ihop sig med dagmatte och allt. Vi åkte buss på morgonen och det gick bra även om jag blir irriterad över att en busschaufför aldrig kan stå still tills man hunnit fram till en vettig plats. Näedå man ska slängas och dängas fram och tillbaka innan man kommer fram. Extra kul är det ju då när man har med sig t.ex hunden och måste sätta sig så långt bak som möjligt...hej o hå!

Väl framme fick Olga vara i fikarummet och verkade nöjde med det tills husse slutade och kom och hämtade henne.


   

Dyngsur Olga åker buss Glad


Nu ska jag åka och handla!


Hörs!!                 



Av Olga - 10 september 2009 11:57

Idag hade vi möte på jobbet, var ju bara att åka dit trots att jag är ledig. Olga fick också följa med på möte, och hon är ju sååå fruktansvärt jobbig att ha med sig, not! Hon hälsade lite kort på alla sen gick hon och la sig och sov, mycket skönt! Från parkeringen är man tvungen att gå i lite ståltrappor för att komma upp till rätt dörr, jag vet inte om Olga testat det förut men det var inga större problem upp men lite läskigare nedför. Jag trodde dock att hon skulle tycka det var äckligare än vad hon gjorde så nu har vi testat det också. Efter mötet var jag lite inne på om jag skulle gå en sväng på stan med henne, det blir ju inte så ofta när man bor här ute och jag skippade det idag också. Istället åkte jag hem till de små katterna, eller en liten, en tjockis och en mellanstor Skrattande Prozit verkar ha funnit sig väl till rätta här och är grymt social. Känns nästan som han bara är så lycklig för att nån bryr sig om honom och klappar och pratar med honom. Just nu ligger han i mitt knä och grisar. De andra katterna tycker väl sådär om honom, att Sisqua skulle va grinig det visste jag men jag trodde nog att Razzel skulle bli lite gladare fast det verkar som de är på G att bli lite kompisar. Jag skratta åt dem förut när Razzel satt och åt så hoppade Prozit upp där också och Razzel spände ögonen i honom men Prozit smög ett steg närmare ändå, Razzel satte då igång att äta fort som attan sen blängde han på Prozit igen som även då tog ytterligare ett steg närmre, Razzel fortsatte att hetsäta och Prozit smög fram till torrfodret för att sedan smyga vidare och börja äta mjukmat från samma tallrik som Razzel samtidigt så väste han åt Razzel (Johanna du vet hur han låter) och jag tror Razzel blev så paff att han bara titta på honom och sen gick han därifrån. Razzels min var oslagbar så jag stog bara och skrattade.

  

Tuffingen


  

Mys med tant Olga


Olga åkte på en klippning idag men det blev bara öronen och halsen för alla mina saxar va så slöa så jag gav upp. Klippningen blev inte så bra men öronen var ett måste eftersom hon så lätt får problem med örongojs.


Hör och häpna nu men igår va jag och en jobbarkompis på Afropowerdans, absolut värt att testa om ni vill känna er som en gorilla Tungan ute

Jag råka titta i speglarna en gång och såg mig själv, sen tittade jag inte mer där, fy fan så det såg ut, men ruggigt kul var det och bra för kroppen, speciellt för min nacke och mina axlar. Mycket höftrull och skaka rumpa (vet inte om det ska skaka så mycket som det gjorde på denna kropp men ändå...) Kroppen är lite mör idag men det är väl så det ska va.


Nu funderar jag på att kanske gå lite med stavarna som skräpar här hemma och sen träna lite lydnad. Disken kan vänta...


Vi hörs!



Av Olga - 4 september 2009 20:22

Att vi helt plötsligt sitter med 3 katter i stället för 2...?! Jo, min kära vän Johanna fick ju nys om tre kattungar som inte skulle få fortsätta leva om de inte var sålda vid 12 veckors ålder. Jag blir vansinnig av sånt snack, kastrerar man inte sina katter får man f-n se till att skaffa vettiga hem till ungarna som blir också. Johan och jag skulle absolut inte ha nån mer katt men på något sätt lyckades jag övertala Johan utan direkt ansträngning (Johan är uppvuxen med katter och tycker det hör till att ha katt när man bor på landet). Sagt och gjort bar det av till Enköping tidigt i morse för att hämta hem den nya lilla saken. Johanna hade hämtat alla 3 ungarna tidigare i veckan men jag hade inte möjlighet att åka iväg tidigare och hämta våran.

Här är han i alla fall vår lille Prozit...

Prozit är den som ligger närmast. Bakom honom ligger Jägermeister och Rioja syns också lite.


Lite sömnig...


Fr.v Prozit, Jägermeister & Rioja. Syskonmys i stallet.


Hemfärden från Enköping gick över förväntan, han sov nästan hela vägen. Han vaknade bara i Nyköping och blev orolig för regnet dundrade mot rutorna just då. Direkt när det slutade regna somnade han igen :)


Max visste inte om att vi skulle hämta en katt till så för honom blev den en liten överaskning, vi fick även problem med vad han skulle heta då. Max tyckte Tussen, Tassen m.m, tillslut hade vi lottdragning där alla fick skriva två namn och namnet som fanns på den lapp som blev sist kvar skulle vara slutgiltigt. Blev rätt glad när förslagen Erik och Ute försvann rätt snabbt däremot tyckte jag att Sven hade varit lite roligt men som ni märker så blev det en Prozit (tack Johanna för förslaget).


Max och Prozit fann annars varandra rätt snabbt även om inte Max ser direkt lycklig ut på denna bild :)

Lillhusse & en lillfis


Nu jagas det cola-korkar här hemma och jamas om vartannat. Sisqua var faktiskt liiite intresserad av den lilla medan Razzel flydde fältet...trodde jag inte direkt men det blir nog bra tillslut.


Adjöken

Ovido - Quiz & Flashcards