ringobus

Alla inlägg under november 2009

Av Olga - 27 november 2009 15:55

Är det bara jag som ibland kan känna sig förföljd när man är ute i skogen med hunden?

Detta händer inte mig så ofta men när det händer är jag en stjärna på att skrämma upp mig själv. Det hände häromdam när jag och Olga skulle ta en skön skogspromenad. Promenaden blev dock inte så trevlig som ni kanske förstått, för redan i början av promenaden var Olga skitkonstig. Hon sprang några steg, sen tvärnita hon och vände sig om, inte för att titta på mig utan stirrade rakt ut i skogen. Så stog hon tills jag hann i fatt henne sen sprang hon några steg och så samma visa igen. Hela promenaden var så, vi varje krök på stigen tvärnitade hon och vägrade gå igenom svängen innan jag kom. Innan vi var framme vid bilen igen hade jag hunnit skrämma upp mig så dant att när jag hörde en karl i skogen som ropa på sin hund så hoppade jag högt och hjärtat började slå i 120...! Jag tror jag kan ha sett för mycket på TV...

Lite bilder vågade jag stanna och ta i alla fall.


Fina sjön vi gick runt.


 


  

Inte ramla i! Det var sååå grått ute den dan så man kan tro att vi är ute på sena kvällen..


 

Drickspaus och röda ögon!


   

Fick ett litet problem när jag kom till denna lilla vattenpöl, borde tagit gummistövlar!


På tal om gummistövlar så var jag smart nog att ta det på mig förra veckan när Olga och jag var på agility. Regnet vräkte nämligen ner hela kvällen så trots regnkläder var jag blöt på tröjan jag hade under, det var inte ett dugg mysigt. Olga tyckte väl att agilityn var halvkul, alla balanshinder tycker hon är skoj och jag tror hon tycker det andra är ganska kul också det är bara det att hon är ju så osäker så hon vill inte utmärka sig på nåt sätt och då blir det ganska mesigt liksom. Det slutade med att vi hoppade hindrena ihop så hon skulle få upp lite fart och tycka att det var lite skoj. Tur att ingen hade kamera...


Idag har Flinga fått följa med en sväng till skogen. Hon är inte helt förtjust i att åka bil så korta turer till kul ställen känns som bra träning. Vi har också gett dem lite godis att leta efter i skuffen och då märker hon inte att vi åker iväg och då går hela resan bättre.

Hur som haver, skogen var kul att studsa runt i. Vi var iväg i ca 10 minuter i skogen och nu har hon sovit gott i några timmar :)   


  

Liten i stora världen.


  

Borde man bli orolig för de lite väl lysande ögonen?


  

Tjejerna fick ha lite frolic-let också. Flinga fattade det hela snabbt!


   

Kan man få mer??


   

Hemma igen och såååå trött!


Flinga har även börjat träna "sitt" denna vecka och har även lärt sig att man sitter lugnt innan matskålen ställs ner, att hon däremot dansar rumba medan man fixar med maten är skit sak samma så länge hon inte dansar på mig :)


Nu är det fredagsmys med taco som gäller.

Vi hörs!

Av Olga - 18 november 2009 15:31

Ungefär så ser dagarna ut här hemma just nu, ialla fall om man är hund. Det förekommer vissa inslag av kattjakt också men bara av Prozit för de andra två fräste ifrån direkt så dem är Flinga rädd för än så länge men det ger nog med sig. Olga tycker nog att livet är lite tråkigt just nu men imorgon ska hon och jag på agility så då blir det nog bra :) Tänkte att vi kör lite agility nu ett tag eftersom jag vill lägga lydnaden på hyllan en period men vill ändå göra nåt ihop med henne utöver promenaderna.

Flinga övar än så länge på sitt namn vilket går bra, hon vet i alla fall att Flinga betyder gottis och det är ju på rätt väg i alla fall. Olga håller på att få lära sig ett nytt trick, får se om det blir bilder på det vart efter.

Här kommer i alla fall lite bilder på galenpannorna.

 

Nananananana, du har långa ööööron!


 

Tänker inte släppa!


  

Stackars Olga får stå ut med en hel del just nu. Är dock lite impad för jag trodde inte att hon skulle ha det tålamodet som hon har och när hon säger ifrån så gör hon det så schysst!!


 

Ute i det gråa trista vädret.


  

Bus igen! Ser ut som två monster...


  

Man blir så trött av bus!


  

Olga verkar hålla med :) Inte lätt att ta hand om en liten busig krabat.


    

  

Kan man bli annat än kär?


Ikväll väntar stallet, men Doris är halt så det blir bara pyssel :(


Vi hörs!

Av Olga - 14 november 2009 22:02

Vi har återigen en ny familjemedlem, denna gång i form av en liten labradortös. Eftersom det är tredje gången jag skriver om detta inlägg idag och ingenting funkar så orkar jag inte skriva så utförligt som jag gjorde från början :) Hur som haver, vi bestämde oss snabbt att vi ville ha två hundar i familjen, men val av ras visade sig inte vara lika lätt. Vi var allt annat än överens kan man ju säga och vi blev faktiskt osams om det :) Tillslut kom vi i alla fall fram till att det var en labrador vi ville ha så efter det var det bara at börja leta kennel. Att vi ville ha en svart tik var givet så vi hittade Hjorttorp's kennel som skulle ha en kull nu i höst med alla tre färgerna (gul, brun och svart) så vi kontaktade dem coh fick komma och hälsa på. När vi varit och träffat dem och deras trevliga hundar kändes beslutet av ras bara ännu mer rätt.

När valparna var 4 veckor fick vi komma och tinga den som skulle bli vår.


4 veckor och nytingad

  

  

Matte kunde inte få nog i valphagen :)


Idag fick vi äntligen hämta vår lilla Flinga. Jag jobbade på dan och det var tur att det var mycket att göra så bara sista timmen blev seeeg. Väl framme på kenneln fick vi en chans att umgås med Flinga lite mer meddans alla papper skrevs.


Jag ska ha din fot!


Jag sa jag SKA ha din fot!!


  

Mm, finger är gott!


   

Vill du bli min schompis?


Vägen hem var intressant, när vi hämtade Ringo så pep han lite och sen sovhan hela resan hem. Den här damen hade en synfoniorkester blandad med gråt och yl. Man känner sig fasen som världens sämsta människa då.

Väl hemma var det inga problem i alla fall. Olga och Flinga fick ha första mötet i vår lilla hage och Olga tyckte Flinga var oooootäck!  Men nu på kvällen har de lekt lite, så söta så!


  

Suddig, söt och trygg i husses knäveck.


  

Flinga testar min egensydda hundbädd.


  

Första målet mat hemma inga problem men det är väl inte så förvånande när det är en labrador vi talar om :)


Nu är jag sjukt trött, det tar på krafterna att vara pirrig en hel dag. Resten av familjen sover och jag ska nog göra det samma.


Vi hörs!



Av Olga - 3 november 2009 22:22

Äntligen har pappa varit här och lämnat kamerasladden! Här kommer lite bilder från den senaste tiden... Vi börjar med Spanien.

   

Bland de första dagarna var vi och gjorde lerbad. Där geggan fanns var vattnet så salt så man flöt utan några som helst problem. Skööönt! 


   

Vi åkte till Guadalset, en gammal by uppe i bergen. Hade egen kyrkogård och egen fängelsehåla...


  

Vissa testade fängelsehålan




   

Två muppar på väg mot toppen


  

Johans huvud och utsikten


   

Mys på stranden


  

Höga vågor en av dagarna


En typ av växthus, eller?

 

Solnedgång från takterassen 

 

Första marknadsinköpet, dock inte det sista... 

 

Hibiscus, mycket fin blomma!


 

GT by night


  

Lite cool bild om jag får säga det själv :)


 

Vandringsutflykt, påväg till en marknad, gick 1 mil den förmidagen och det va vaaarmt!


  

På ett ställe fanns det fullt med duvor, den här färgen på duva tror jag inte finns i Sverige. Fanns massor med olika färger.


 

Väl hemma igen och katterna njöt lika mycket som vi. Razzel är Prozits stora idol och bästa kompis, så gulliga med varandra!


  

Max och jag bakar kladdkaka..haha..


  

Renoveringen av vardagsrummet har börjat...


  

Vår egen lilla hantverkare som tyckte det var kul i ca 15 minuter :)


Nu måste jag gå och sova. Johan har maginfluensa så jag ska skjutsa Max till skolan imorgon, där rök min sovmorgon...


Hej hej

Ovido - Quiz & Flashcards